50. ročník zimních přejezdů Jizerských hor    vedli manželé Koňákovi

středa 5. února 2020 ... skupina: Poloviční skupina Slovanu ... délka: ... stoupání: ... cíl: Chata Stará pila v obci Jizerka

Popis trasy: Vlakem do Kořenova, autobusem do Horního Polubného. Na běžkách přes rozcestí Václavíkova studánka tzv. Knížecí cestou až na Hraniční cestu. Po občerstvení v kiosku Promenáda pokračujeme po Jizerské silnici až k chatě Pešákovna. Vedle Hnojového domu dojíždíme zadní panelkou na Starou pilu.

čtvrtek 6. února 2020 ... skupina: 9 členná skupina Slovanu (bez Martina N.) ... délka: ... stoupání: ... cíl: Protržená přehrada

Popis trasy: Kolem Muzea k Panskému domu. Odtud Promenádní cestou (žlutá zn.) k rozcestí u bunkru. Odtud po focení vpravo Promenádní cestou (po trase Jizerské 50) až ke kiosku Promenáda. Pak vlevo kousek po Jizerské silnici a opět vlevo na Hraniční cestu, kde se na rozcestí s Knížecí cestou setkáváme s Lubošem Koňákem a jeho skupinou – společné foto. Pokračujeme stoupáním po Kasárenské silnici až k přístřešku. Zde se oddělují Olina s Helenou a stoupají dále na Knejpu. My pokračujeme vlevo směr Protržená přehrada a po Pašerácké cestě přijíždíme k rozcestí s Jezdeckou cestou (žlutá zn.). Sjedeme dolů k Protržené přehradě. Občerstvíme se v útulně Krömerova bouda. Po prohlídce toku Bílé Desné vystoupáme zpět a po Jezdecké cestě sjedeme krkolomným sjezdem na Soušskou silnici a po ní na Daré, dnes hotelu s restaurací Montanie. Po obědě se vydáváme zpět po Soušské silnici z níž odbočujeme vpravo a stoupáme až k rozcestí Knížecí a Jezdecké cesty. Závěr sjíždíme kolem bunkru stále po Jezdecké cestě až k Panskému domu a dojdeme na Starou pilu.

pátek 7. února 2020 ... skupina: 8 členná skupina Slovanu (bez Oliny J. a Heleny H.) ... délka: ... stoupání: ... cíl: do Polska na chatu Górzystów na palačinku, přejezd do Orle a Jakušic

Popis trasy: Startujeme na panelce za Starou pilou. Sjíždíme k hraničnímu přechodu, kde Káťa a Vojta vedli sněhovou bitku. Za Karlovským mostem vlevo k rozcestí cest a opět vlevo na chatu Górzystów, kde jsme si dali cca v 11 hod vyhlášenou palačinku s borůvkami. Po palačince se vracíme stejnou cestou zpět, ale pokračujeme až do dříve sklářské osady Orle. Po občerstvení návrat na Starou pilu, kde Vojta tradičně čepuje pivo pro všechny účastníky přejezdů.

sobota 8. února 2020 ... skupina: 7 členná sk. Slovanu (bez Vojty s Pepou S. a Martina N.) ... délka: ... stoupání: ... cíl: Paličník 944 m n. m.

Popis trasy: Startujeme na panelce za Starou pilou. Pod Hnojovým domem přijíždíme k Pešákovně a po Jizerské silnici dojedeme až ke kiosku Promenáda, kde narážíme na Luboše Koňáka, který se s námi vydává na Paličník. Krásný slunečný den, zastávka u stromu s vyhlídkou na Krkonoše, kde nás předjíždí borec pouze v kraťasech s nahými zády. Z Paličníku krásné výhledy na Bílý Potok a Hejnici, Smrk, Smědavskou horu. Společné foto s Lubošem K. Přes rozcestí Na Písčinách – foto Dračínsých family, pokračujeme Smrkovou cestou k rocestí Předěl. Od Předělu pokračujeme Smrkovou cestou k rozcestí se zelenou zn. na Černé Smědé. A odtud stejnou cestou (Ke Koleníkově boudě) stoupáme zpět na Jizerskou silnici a opět se stavujeme na občerstvení v kiosku Promenáda. Odtud pokračujeme Jizerskou silnicí až na Pešákovnu a na Starou pilu.

Fotografoval: Jiří Ehrenberger, st.

Zobrazení přes celou obrazovku - klávesou F11, zpět zase s F11.
Listování ve fotkách v obou směrech - pomocí šipkových kláves.
Změna velikosti zobrazené fotografie - pomocí Ctrl + kolečko myši.
Stáhnout jednu fotku - kliknout pravým tlač. myši na zmenšeninu >>
Otevřít odkaz v novém panelu >> pravé tlač. myši >> Uložit obrázek jako.